Tinklaraščio pradžios puslapis
Asmeniniai finansai
Asmeninių finansų patarimai

4 patarimai laisvai samdomiems darbuotojams: ką daryti, kad buhalterija nekeltų streso?

4 min. skaitinys
Calculator placeholder

Siųsti iš

Populiarios

All countries

Keitimo kursas

– – –

GBP 1 = NGN 2030.28232

Pervedimo mokestis

Nemokamai – – – 0.99 0.99 USD

Gavėjas gaus

Populiarios

All countries

Please update the currency or receiver details.

Transfers from Türkiye are paused today. But don’t worry, they should be back on the next working day.

You're aiming high! Let’s try a smaller amount for now.

Please update the currency or receiver details.

Let’s try sending to another country instead.

Due to regulations, we can’t send money to this country right now. We’ll keep you posted if things change.

Let’s try sending to another country instead.

The amount is a bit too small for us. Try adding a little more.

Hmm, something’s not right. Try a different amount—or refresh this page.

Bus gauta per 30 minučių

Galvodami apie laisvai samdomo darbuotojo karjerą, daugelis svajoja apie galimybę rinktis klientus ir uždirbti daugiau, laisvą darbo grafiką ir progą pagaliau įsikurti „biurą“ ant jūros kranto. Vis dėlto, pradėjus dirbti sau, daugelis susiduria su ne tokia fantastiška realybe – nors laisvė tikrai atsiranda, su ja atsiranda ir kiti įsipareigojimai bei bene daugiausiai streso kelianti sritis – buhalterija. Vis dėlto, nereikia jos bijoti – įsivedus aiškią sistemą ir tinkamai sekant išlaidas ir pajamas, net ir buhalterija pasidaro mažiau gąsdinanti.

Išlaidų valdymas

Bene svarbiausias patarimas, kurį galime duoti laisvai samdomiems darbuotojams – sekite savo išlaidas. Praktiškai viską, ką išleidžiate darbo reikmėms (nuo smulkių tušinukų pirkimų iki išlaidų draudimui), vėliau galėsite deklaruoti ir taip sumažinti mokesčius, kuriuos privalėsite sumokėti metų gale.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad išlaidos turi būti pagrįstos, todėl saugokite visus čekius ir įtraukite į apskaitą. Tokius duomenis reikėtų saugoti bent penkerius metus, nes mokesčių inspekcijos atstovai gali prašyti atlikti patikrinimą ir atgaline data.

Išlaidos, kurias galite įtraukti į apskaitą: biuro išlaikymas, įskaitant nuomą, telefono sąskaitas, kanceliariją; su verslu susijusios kelionių išlaidos (vykimas į ir iš darbovietės čia neįtraukiamas); išlaidos, kurias patiriate samdydami darbuotojus ar pagalbinį personalą; su buhalterija susijusios išlaidos, pavyzdžiui, buhalteris, banko mokesčiai; draudimas; rinkodaros išlaidos – svetainės kūrimas ir valdymas, reklama. 

Sąskaitų rašymas

Norėdami gauti pajamų, žinoma, turite klientams išrašyti sąskaitas. Sąskaitose turėtų būti nurodyta informacija apie jus/jūsų įmonę, informacija apie klientą, sąskaitos numeris bei išrašymo data, suteiktų paslaugų aprašymas, suma, mokėjimo terminas ir mokėjimo būdas (pvz., banko sąskaita, į kurią norite gauti pavedimą).

Kaip dažnai siųsti sąskaitas priklausys nuo jūsų susitarimo su klientais bei darbo pobūdžio. Įprastai, vienkartiniams projektams rekomenduojama sąskaitą dalinti į dvi tris dalis (pvz., iš pradžių sumokamas avansas, tada – dalis už atliktus darbus ir paskutinioji sąskaita galutinai pridavus projektą). Ilgalaikiams projektams, ko gero, bus patogiau sąskaitas siųsti ne atlikus darbą, o, pavyzdžiui, kas mėnesį ar kas dvi savaites. 

Paprasčiausias būdas išrašyti sąskaitą – sukurti „Word“ ar „Excel“ failą-šabloną. Visgi, padidėjus verslo apimtims, galite pagalvoti ir apie įvairias programėles, kurių pagalba ne tik išrašysite sąskaitą, bet ir galėsite vesti detalesnę apskaitą.

Pajamų ir išlaidų valdymas

Neužtenka išsaugoti čekius ir išsiųsti sąskaitas klientams – norint tinkamai tvarkyti buhalteriją laisvai samdomiems darbuotojams, reikia ir atidžiai sekti pajamas bei išlaidas. Vėlgi, verslo pradžioje jums greičiausiai pakaks „Excel“ lentelės, į kurią galėsite įvesti visas išlaidas, planuojamas pajamas, išrašytas ir apmokėtas sąskaitas.

Labai svarbu sekti, ar visos išsiųstos sąskaitos yra laiku apmokamos, todėl išsiuntę – pasižymėkite tai ir užsistatykite priminimą, kada reikėtų patikrinti. Negavę pavedimo per nustatytą terminą, susisiekite su klientu ir paprašykite atlikti mokėjimą.

Rankomis ar kompiuteriu?

Ar vesti apskaitą rankomis, ar viską atiduoti programėlėms, priklauso, žinoma, tik nuo jūsų. Pradžioje, ko gero, puikiai apsieisite ir su rankiniu būdu vedama apskaita. Augant verslo apimtims, vis dėlto, tai gali tapti vis sudėtingiau, tad tuomet tikrai verta pasidairyti į įvairius smulkiems verslams skirtus sprendimus.

Jei su buhalterija visiškai „nesutariate“, galite samdyti ir žmogų iš išorės – tai, žinoma, kainuos, bet sutaupys gerokai laiko ir streso, todėl tiems, kurie nemėgsta skaičių, gali būti tikras išsigelbėjimas.

Pabaigai norėtume palinkėti kantrybės laisvai samdomiems darbuotojams – jos tikrai prireiks pradėjus savo verslą. Vis dėlto, laisvė, kurią gaunate mainais, greičiausiai atpirks visą patiriamą stresą, todėl linkime nebijoti ir drąsiai priimti sprendimus!

______________

Siųskite meilę ir pinigus su TransferGo. Mėgaukitės greitais, saugiais ir paprastais pervedimais. Pakvieskite savo draugus prisijungti prie TransferGo ir užsidirbkite £20. Prisijunkite jau šiandien! 🚀

Apie autorių

TransferGo Team

TransferGo is here to make your life easier. Whether you’re paying bills, supporting family, helping businesses or dealing with emergencies—we want you to be able to make fast, low-cost money transfers safely and securely. We want to make a tangible difference to your lives, reward your hard work, and help every one of you become more prosperous. How? By making global money transfers as simple as sending a text.

Pakvieskite draugus į TransferGo ir uždirbkite 22€