Tinklaraščio pradžios puslapis
Verslas
Patarimai verslui

Žmogiškųjų išteklių valdymas MVĮ: 5 klaidos, kurių turėtumėte išvengti

4 min. skaitinys
Calculator placeholder

Siųsti iš

Populiarios

All countries

Keitimo kursas

– – –

GBP 1 = NGN 2030.28232

Pervedimo mokestis

Nemokamai – – – 0.99 0.99 USD

Gavėjas gaus

Populiarios

All countries

Please update the currency or receiver details.

Transfers from Türkiye are paused today. But don’t worry, they should be back on the next working day.

You're aiming high! Let’s try a smaller amount for now.

Please update the currency or receiver details.

Let’s try sending to another country instead.

Due to regulations, we can’t send money to this country right now. We’ll keep you posted if things change.

Let’s try sending to another country instead.

The amount is a bit too small for us. Try adding a little more.

Hmm, something’s not right. Try a different amount—or refresh this page.

Bus gauta per 30 minučių

Smulkaus verslo savininkų paklausus, kodėl jie sugalvojo pradėti savo verslą, kaip vieną iš daugelio priežasčių jie nurodo troškimą būti patys sau vadais. Tačiau pažvelgus iš kitos pusės, juk turėdami savo verslą, jie tampa ir kitų žmonių vadovais. Atsakomybės našta, kuri tenka iš darbuotojo tapus darbdaviu, gali būti gana sunki, ypač jei verslas auga. O jei vadovaujama netinkamai, tai gali sukelti problemų ir skaudžiai atsiliepti verslui.

Laimei, vadovaudamiesi keliomis taisyklėmis, galite išvengti kai kurių tipinių žmogiškųjų išteklių valdymo klaidų. Net jeigu pirmieji jūsų pasamdyti darbuotojai yra draugai ar šeimos nariai, šios paprastos taisyklės greičiausiai padės jums sutaupyti laiko ir pinigų.

Tinkamai sugrupuokite darbuotojus

Atidžiai išnagrinėkite taisykles, kurios nurodo kaip darbuotojai yra grupuojami ir kaip jiems mokama. Cristine Pahl, žmogiškųjų išteklių valdymo konsultantė, pabrėžia, kad „mažų ir vidutinių įmonių savininkai bei vadovai dažniausiai nežino, ko jie nežino, todėl nesąmoningai klysta taikydami viršvalandžių, darbo ir valandinio užmokesčio, drausmės bei diskriminacijos praktikas.“

Daug darbdavių daro klaidą manydami, kad žmogus, gaunantis pastovų darbo užmokestį, o ne valandinį atlyginimą, neturi teisės į viršvalandžių apmokėjimą ar kitas papildomas išmokas. Jei toks ginčas dėl darbo užmokesčio galiausiai pasiekia teismą, pasiteisinimas, kad nesupratote taisyklių, nėra pagrįstas argumentas.

Samdykite tinkamus žmones

Nors darbuotojų jums greičiausiai reikės tuojau pat, skirkite pakankamai laiko kokybiškiems darbo pokalbiams. Įsitikinkite, kad kandidatai turi žinias ir gebėjimus, reikalingus darbui, o taip pat, kad jiems priimtina jūsų verslo kultūra. „Blogi samdiniai“ įmonei gali kainuoti tūkstančius eurų per metus, įskaičiuojant viską, nuo prarasto produktyvumo iki teisinių išlaidų.

Vienas iš svarbiausių dalykų siekiant nusamdyti tinkamą žmogų – geras pasiruošimas darbo pokalbiams. Numatykite, kokias žinias ir gebėjimus privalo turėti kandidatas. Supraskite jų pareigas ir darbo aplinką, o pokalbio metu, aiškiai tai išdėstykite kandidatams. Kiekvienam kandidatui taikykite tokį patį darbo pokalbio procesą.

Išsamus pareigų aprašymas ir įmonės darbuotojo žinynas

Jei dar tik pradedate verslą ir turite vos kelis darbuotojus, pareigų aprašymas gali atrodyti nereikalingas, kadangi naujos įmonės darbuotojai paprastai daro viską, ko reikia. Įmonės darbuotojo žinyno sukūrimas taip pat gali pasirodyti visiškas laiko švaistymas. Tačiau juk nelabai tikėtina, kad savo verslą pradedate su tikslu likti tik smulkiu verslininku.

Įsivaizduokite savo darbuotojų pareigas ir atsakomybes, ir, kaip dalį verslo plano, paruoškite jų aprašymus. Tai ne tik pasitarnaus, kai teks samdyti darbuotojus, bet ir labai padės siekiant suvaldyti verslo plėtrą.

Įmonės darbuotojo žinynas taip pat turėtų būti jūsų verslo plano dalis. Tokia paprasta užduotis, kaip kasdienių užduočių, bendrųjų praktikų ir lūkesčių surašymas, leis sutelkti dėmesį ties įprastine įmonės veikla.

Tiek pareigų aprašymai, tiek darbuotojų žinynai yra ypač vertingi žmogiškųjų išteklių valdymo įrankiai. Tačiau svarbu suprasti, kad šie dokumentai yra nuolat kintantys, tad savo darbuotojų paprašykite konstruktyviai pakomentuoti dokumentų turinį ir pateikti pasiūlymų, kaip juos patobulinti. Užtikrinkite, kad dokumentai aktualūs, kai jūsų įmonė auga ar keičiasi rinka, kurioje dirbate.

Bendraukite

Vienas iš dažniausiai pasitaikančių darbuotojų nusiskundimų yra, kad vadovai su jais nebendrauja. Nedarykite klaidos galvodami, kad, jei jūsų įmonė yra nedidelė, „visi“ žino, kas joje vyksta. Nesvarbu, ar turite 5 ar 500 darbuotojų, aiški ir glausta informacija yra būtina. Tokio dalyko kaip „per daug informacijos ir bendravimo“ tiesiog nėra.

Saugokite tikslius duomenis

Atėjus laikui, jums greičiausiai teks sudrausminti darbuotoją. Nepaisant to su kokia problema susidūrėte, būtinai išsaugokite išsamius užrašus, kuriuose būtų nurodyta data, situacijos detalės ir jūsų veiksmai. Jeigu problemos tęsiasi ir vienintelė išeitis yra nutraukti darbo sutartį, išsamūs dokumentai, kuriuose yra aprašyta situacija ir jūsų veiksmai, leis išvengti žmogiškųjų išteklių valdymo košmaro.

Verslo savininko pareigos gali būti vertingos dėl daugelio priežasčių, tačiau jos taip pat gali būti itin sudėtingos. Žmogiškųjų išteklių valdymo problemos gali tapti iššūkiais ir atimti daug laiko, kurį turėtumėte skirti savo verslui valdyti ir plėsti. Nepabijokite vadovautis gerosiomis praktikomis, kurias taikė jūsų vadovas, kol dar neturėjote nuosavo verslo, o taip pat prisiminkite viską, kas jus erzino kaip darbuotoją, ir to venkite valdydami savo įmonę.

___________________________

Siųskite meilę ir pinigus su TransferGo. Mėgaukitės greitais, saugiais ir paprastais pervedimais. Pakvieskite savo draugus prisijungti prie TransferGo ir užsidirbkite £20. Prisijunkite jau šiandien! 🚀

Apie autorių

TransferGo Team

TransferGo is here to make your life easier. Whether you’re paying bills, supporting family, helping businesses or dealing with emergencies—we want you to be able to make fast, low-cost money transfers safely and securely. We want to make a tangible difference to your lives, reward your hard work, and help every one of you become more prosperous. How? By making global money transfers as simple as sending a text.

Pakvieskite draugus į TransferGo ir uždirbkite 22€